jag vill varna känsliga läsare!

okej, såhär ligger det till.
i lördags fick jag en smäll på min piercing av min treåriga kusin. därefter började den krångla och svullnade upp som as på insidan men jag tänkte att det lägger sej väl. men det gjorde aldrig det. det blev gult och hade konstig form och jag fick rådet att gå till min studio där jag gjort piercingen. saken var dock att det fanns ingen studio som jag gjorde den på eftersom en vän gjorde den på mej. så jag väntade någon dag och det blev tisdag (idag). eftersom hell yeah tattoo ligger här i värnamo och eftersom de även piercar så tänkte jag att jag går dit för att fråga om råd. när jag kommer dit möts jag av en fett trevlig människa som verkligen vill hjälpa mej. han ber mej följa med in bakom disken och fotar insidan av läppen och skickar den till studions piercare som var iväg. sen sa han till mej att han ville se om det var vätska i så han bad mej sätta mej på en brits och jag blundade när han stack kanylen i blåsan. massa blod och varskit kom ut och jag fick då rådet att ta ut smycket för att låta skiten läka ihop för att det inte skulle bli värre. eftersom jag fick den gjord med en synål så hade skinnet ingenstans att ta vägen och det la sej helt enkelt inuti läppen och det kunde alltså inte läka. hade man använt en kanyl hade hålet i den "fungat upp" det överblivna skinnet och det hade kunnat läka rätt.
när jag stod upp senare var jag påväg att svimma. mamma fångade mej och satte mej i soffan som var därjag fick två sockerbitar och en mugg vatten av han som hjälpte mej med den här skiten. haha, jag fattar fortfarande inte varför jag nästan svimmade, men jag kör på viktors teori, det var nog en nerv där han petade.. hehe ..
efter ett tag var piercingen ute och jag stod där och kände mej skamsen, som en hund med svansen mellan benen. han sa till mej att göra det hos en privat outbildad person är bland det dummaste man kan göra, och då SÄRSKILT med synål.  HE-HE.. (visst finns det många duktiga och påläsa piercare där ute, jag menar inte att de inte kan sin sak, men man måste passa sej för det är inte bara att trycka igenom en nål och köra på det!!)
om jag nu gör om det så kommer jag definitivt gå till dem på hell yeah! mycket trevliga människor och mycket duktiga. jag är så tacksam för jag kände mej så ynklig och det trotts att det hela handlar om en sketen läpp. haha!
därefter drog jag och viktor hem till mej för att baka kladdkaka och titta på lilla jönssonligan. tack för dagen vännen! :D

ursäkta den feta texten, men dagen har varit händelserik och jag vill dela med mej av mina misslyckanden, min erfarenhet. jag kommer inte se detta som världens idiot sak eller se mej själv som ett pucko utan lära av mina misstag. misslyckas gör vi alla, och det har i alla fall jag gjort med min första piercing. jag är inte rädd för att misslyckas!

HARD CORE!
jag vill inte att ni gör samma misstag. tänk er för och skaffa er information innan ni piercar er!!!

till sist vill jag säga, att det är inte ditt fel du som gjorde den åt mej (vill inte peka ut dej så håller dej anonym!) men jag borde kanske ha övervägt att väntat tills det fanns riktiga saker. hehe!

läs och lär!

godnatt!!!

Kommentarer
Postat av: Viktor

hihihihi :D

2010-03-03 @ 21:12:58
URL: http://igenomensnelugg.blogspot.com
Postat av: tedz

kaxpotta! xD

2010-03-04 @ 08:33:47
Postat av: Ida*

naw, stackars! <3

2010-03-04 @ 19:47:57
URL: http://ferley.blogg.se/
Postat av: tedz

lite :P himla skit alltså!! haha



<3

2010-03-05 @ 12:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0